بازی های جدید

تمامی بازی های جدید X360 و PS3 نقد آنها ،عکسهایشان ،....

بازی های جدید

تمامی بازی های جدید X360 و PS3 نقد آنها ،عکسهایشان ،....

Prototype vs. inFamous


در نسل حاضر بازیهای کامپیوتری همگی شاهد عنوانین بسیار زیبایی نظیر gears of war,kill zone2 .call of duty:mw2 بوده ایم . اما یکی از اشکالاتی که این مقدار از عناوین به وجود میاورند این است که برخی عناوین لایق در بین انها گم میشوند. تا پایان این ماه ما شاهد دو بازی ای خواهیم بود که شباهت بسیاری به یکدیگر دارند
Prototype و infamous هر دو سبکی جی تی ا گونه دارند و هر دو کاراکتر ما شخصیتی قهرمان گونه دارند

بهتر است در ابتدا به زمینه ی شکل گیری دو استودیوی سازنده بپردازیم



radical entertainment vs ****er punch production

یکی از مهمترین فاکتور های مقایسه ی دو بازی این است که بدانیم توسط کدام استودیو ساخته شده اند؟ استودیو چند وقت به سختی بر روی اتمام پروژه کار کرده است و بازی های کدام استودیو در صنعت از مقبولیت بیشتری برخوردارند .

استودیوی سرگرمی های رادیکال سازنده ی بازی prototype است . این استودیو در سال 1991
در شهر ونکور کانادا پایه گذاری شد و حدود 20 سال است که در صنعت بازی سازی تجربه دارد
و بازیهای دیگری نیز برای THQ.MICROSOFT.وFOX INTERACTIVE ساخته است
در سال 2005 استودیو توسط Sierra Entertainment که هم اکنون یکی از زیر شاخه های اکتیویزن بلیزارد محسوب میشود خریداری شد
اگر به بازی هایی که توسط این استودیو خریداری شده اند نگاهی بی اندازیم متوجه خواهیم شد بیشتر عناوین این استودیو بازی های لایسنس خریداری شده بوده اند و بیشترشان بر اساس عناوین پرطرفدار سینمایی و کارتونی بوده اند و در بین این لیست ها میتوانیم به بازی هایی نظیر خانواده ی سیمپسون . SCAREFACE و HULK را ببینیم پ
استودیوی **** punch استودیو ای نسبتا جوان به شمار میرود . در سال 1997 و از سال 2000 این شرکت شروع به همکاری انحصاری با سونی کرد و نتیجه ی ان عنوان پرطرفداری به نام sly cooper بر روی کنسول playstation 2 بود . و راکون قهرمان این بازی تبدیل به یکی از عناوین محبوب کنسول ها شد

نتیجه: اگه بخوایم رو راست باشیم باید بگیم استودیوی radical تجربه ی بیشتری در امر بازیسازی داره و صنعت بازیسازی شاهد عناوین بیشتری از این استودیو بوده اما عناوین استودیوی **** punch در رده ی بالاتری قرار داشتند و اگه بخوایم منطقی نگا کنیم
infamous این راند رو برده

alex mercer vs cole mcgrath


در نگاه اول هر دو کاراکتر همانند هر فرد معمولی بسیار ساده به نظر میرسند و سرنوشتشان به وسیله ی خودشان رقم زده نشده است و هر دو جایی بیدار میشن که خونشون نیست!
cole یک پیک هست که وظیفه ی رساندن مرسولات رو بین شهر empire دارد(که بسیار شبیه new york است) . روزی ناگهان انفجاری در یکی از مرسولات رخ میدهد و این انفجار تا 6 خیابان فراتر را در بر میگیرد و cole تنها بازمانده ی این انفجار است.
مسئولان رادیویی cole را باعث این انفجار میدانند و میبینیم که شهر بعد از ان انفجار غرق در اشوب و کشمکش است و جالب اینجاست که بعد از این اعلام رادیویی مردم بر علیه شما جبهه میگیرند و در این حال gang های محلی (اصطلاح وطنی ارازل منطقه ای ) کنترل شهر را در دست گرفته اند و بیماری خاصی عده ای را دچار خود کرده است . در این بین cole متوجه میشود نیروی الکتریسیته نیز به توانایی های او اضافه شده است و او هم اکنون دارای یک توانایی فرا بشری است . سازندگان خواسته اند شخصیت بازی شرایطی مانند هر ادمیزادی داشته باشد و این یک اتفاق ناخواسته باشد . cole تنها کاراکتر قابل بازی است و تنها دو دوست به نام های zeke و trish دارد .

شخصیت اصلی بازی prototype الکس مرسر نام دارد. و شما با یک به هوش امدن زیبا در مرده شور خانه به استقبال او میروید!! به علت ناتوانی الکس در به یاد اوردن گذشته شما از گذشته و اتفاقی که برای او افتاده است اطلاعات زیادی ندارید . و به زودی الکس خواهد فهمید توسط ویروسی که شهر را به نابودی کشانده الوده شده است .شما در هر دو عنوان با دو موقعیت مشابه روبرو هستید! هرج و مرج و شهر به اشوب کشیده شده ی نیوورک
الکس هدفی شخصی دارد و به دنبال انتقام از اشخاصی است که مسئول وجود چنین شرایطی برای او هستند . البته الکس خاطرات کمی از گذشته به یاد دارد . و تنها راهنمای او خواهر او DANA MERCER است که به کمک برادرش قصد دارد جلوی فعالیت های دکتر RAGLAND را بگیرد .

نتیجه: انچه روشن است این است که هر دو کاراکتر شباهت زیادی به یکدیگر دارند و هر دو قربانی اعمال ناخواسته شده اند و این بسیار سخت است که برنده را در این بین مشخص کرد. پس بهتر است نتیجه ی این مقایسه را مساوی اعلام کنیم

نیروی تخریبی الکتریکی vs تغییر شکل


خب همانطور که میدانیم این دو شخصیت دارای توانایی های فرا بشری هستند . cole در ابتدا نیروی الکتریکی بسیار پایه وار و ساده ای دارد اما بعد از گذشت مدتی توانایی هایی نظیر پرتاب گوی های الکتریکی و انفجاری های الکتریکی به این نیرو اضافه میشود . و چقدر جالب است که توانایی شما نسبت به خوب و یا بد بودن شما تغییر میکند و این نیروی الکتریکی تنها برای دشمنان شما مرگبار نیست بلکه شهروندان بی گناه نیز میتوانند از نیروی فرا طبیعی شما لطمه ببینند . اگر شما راه بد را ادامه دهید توانایی های مخرب بیشتری کسب خواهید کرد و ضربات شما محیط را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهند داد . اما اگر پسر خوبی باشید ضربات شما دارای دقت بالاتری به منظر تنها هدف قرار دادن دشمنان خواهند شد. مانند هر سوپرقهرمانی cole داستان ما دارای نیروی بی پایانی نیست و شما به تنهایی نمیتوانید کار یک ژنراتور را انجام دهید . خوشبختانه چراغ های عابر پیاده به شما بابت شارژ انرژی کمک خواهند کرد هر قدرت ویژه ای متاسفانه بدی ای هم دارد و یکی از بدی های این قدرت این است که .شما نمیتوانید از سلاح استفاده کنید . زیرا انرژی الکتریکی و مکانیک سلاح شما را دچار مشگل خواهند کرد و یا همانطور که میدانید اب و برق به هیج وجه ترکیب خوبی برای سلامت بشر نبوده اند و قهرمان ما مجبور است از خیر شنا کردن بگذرد .
ویروسی که الکس را مبتلا کرده نیرویی در دسترس او قرار داده است تا بتواند به وسیله ی ان شکل خود را عوض کند و به لطف این نیرو میتواند خود را به یک سلاح تخریبی بسیار قوی تبدیل کند و سلاح جانبی او تبدیل شدن دستش به تیغی برنده است .
همانند cole الکس نیز نمیتواند به صورت بی نهایت از انرژی خود استفاده کند و ماده ی شیمیایی ای که از دشمنان او تراوش میشود به زودی به الکس جذب شده و انرژِی او را به او بر میگردانند . علاوه بر کشتن دشمنان الکس میتواند خود را به دشمنان تبدیل کند . بالفرض او میتواند خو را تبدیل به یک خلبان بالگرد و یا یک سرباز پیاده نظام کند و در انجام این کار بسیار سریع است. او میتواند با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت حرکت کند و جهش های بسیار بلندی انجام دهد و یا از کنار دیواره ی ساختمان ها مسیر خود را ادامه دهد . او به اندازه ی کافی برای مواجهه با ماشین ها و تانک های دشمن قوی است و گلوله ی اسلحه هایی مانند M-16 بر او تاثیری ندارند شما میتوانید دست خود را تبدیل به سپر کرده و از برخورد تیر جلوگیری کنید .
نتیجه گیری: هر دو کاراکتر تفاوت کمی در نوع نیروهاشان دارند . اما با وجود نیروی جالب COLE باید اعتراف کنیم ALEX دارای کلکسیون بهتری از نیرو های ویژه است

titanium vs obekend


هیچ کس نمیتواند منکر ان باشد که وجود گرافیکی قابل قبول در بازی های امروزی چقدر مهم است و حتی در اکثر مواقع این فاکتور در کنار فاکتور های مهمی نظیر گیم پلی قرار میگیرد و یکی از اصلی ترین نکاتی است که یک تیم بازیسازی باید به ان توجه کند
استودیوی radical از موتور گرافیکی خانگی خود برای ساخت این بازی کمک گرفته است . این موتور در گذشته به صورت مداوم برای کنسول ps2 مورد استفاده قرار میگرفت و بعد از یک سری به روز رسانی به شکل امروزای که میبینیم تبدیل شده است
همانطور که کنسولps3 شاهد این بازی خواهد بود دو پلتفرم ماکروسافت نیز از ان بهره خواهند برد و در این صورت بهتر است به دنبال تفاوت تکنیکی زیادی بین نسخه های مختلف نباشید . اما نسخه ی pc این بازی ویژگی هایی نسبت به کنسول ها که شامل دقت بالاتر تصاویر و کیفیت بهتر است را دارد و همچنین از cpu های چند هسته ای نیز بازی پشتیبانی میکند .
اما موتور گرافیکی ای که استودیوی **** puncher از ان استفاده کرده است نا مشخص است اما با کیفیت به نظر میرسد و به این علت که infamous عنوانی انحصاری است سازندگان توانسته اند تمرکز ویژه ای بر روی پلتفرم مورد نظر (ps3 ) داشته باشند
همچنین استودیو تجربه ی ساخت بازی های موفقی بر روی ps2 را داشته است و این اولین بازی **** puncher برای ps3 است . بسیار روشن است که جزییات به کار رفته در ساختمان ها بسیار بالا و دقیق است و همچنین سازندگان از سیستم diffred shadering برای ساخت بازی استفاده کرده اند که اجازه میدهد نور در هر صحنه به طور متعادل و مستقل با تغییر رنگ و سو سو زدن نور خود را هماهنگ کند

نتیجه: البته جالب نیست که بگوییم گرافیک مشخص کننده است که کدام بازی برنده است . infamous تنها برای ps3 ساخته شده است اما prototype برای هر سه پلتفرم و مقایسه ی گرافیکی این دو مانند مقایسه ی سیب با پرتقال است! اما به هر حال مجبوریم
برنده را مشخص کنیم و برنده عنوانی نیست جز infamous


متن مورد نظر شامل نتیجه گیری نهایی بود . اما شخصا ترجیح دادم شما دوستان نتیجه گیری نهایی را انجام دهید.
ممنون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد