بازی های جدید

تمامی بازی های جدید X360 و PS3 نقد آنها ،عکسهایشان ،....

بازی های جدید

تمامی بازی های جدید X360 و PS3 نقد آنها ،عکسهایشان ،....

مصاحبه با تهیه کننده Mafia II


گفت و گویی با تهیه کننده Mafia II آقای Denby Grace :

بعد از سه تاخیر ، Mafia II سرانجام (سرانجام !) آماده انتشار شد . ما با تهیه کننده ارشد این بازی آقای Denby Grace در جریان نمایشگاه GDC گفت و گویی داشتیم و از او درباره زمان ساخت و آنچه که ما میتوانیم از این بازی بزرگ انتظار داشته باشیم سوالاتی کردیم.

ما زمان زیادی را برای انتشار این بازی صبر کردیم ، دلیل اینهمه تاخیر چه بود ؟

Denby Grace : دلیل تاخیر بازی پولیش "Polish" بود . شما خواهید دید که این بازی عالی خواهد بود . این بازی نه تنها کامل است بلکه چیزی است که ما در 2K برای آن تلاش میکردیم . چیزی که ما میخواهیم شناخته شود ، کیفیت بازی است.

دلیل خاصی برای تاخیر وجود داشت ؟ چه نیازی به پولیش بازی بود ؟

از لحاض فنی دلایل کمی وجود داشت : مقدار فریم به پول بستگی ندارد بلکه کاملا به تجربه بستگی دارد . یکی از چیزهایی که ما وقت زیادی را برای آن صرف کردیم تمرکز بر روی مرحله تست بود . ما به مدت یک هفته 20 نفر را برای تست آوردیم . ما میخواستیم این بازی سخت باشد اما نه به سختی و غیر ممکنی بازی مثلMafia 1 . ما واقعا ، درمورد بالانس واقعی و چیزهای دیگر تجربه کسب کرده ایم و آگاه هستیم . مسئله بعدی باگ است . این بازی یک Open World با 10 مایل مربع وسعت ، 50 خودرو متنوع ، 100 محیط مختلف است پس کاملا منطقی است که چند باگ در بازی باشد.

درسته که شهر بسیار بزرگ هست ولی آیا در طول زمان تغییراتی در آن مشاهده خواهیم کرد ؟

ما یک شهر نساخته ایم بلکه دو شهر ساخته ایم . بازی در دهه های 40 و 50 صورت میگیرد . ما یک شهر دهه 40 و یک شهر دهه 50 داریم . شهر دهه 40 بازی دارای یک کالبد برفی و متروک است که ما آنرا سال گذشته قبل از E3 نمایش دادیم .پس از گذر از دهه 40 به دهه 50 دهه ای که در آن احساس کاملا متفاوتی خواهید داشت میروید . مکان های و فروشگاه های مختلفی در بازی وجود دارد که میتوانید به انها وارد شوید .
کار بزرگی که در این نسخه انجام گرفته است وجود سه فصل سال در بازی است . ما از پارامتر های فصل ها ، آب و هوا و زمان به حالت واقعا استادانه بهره بردیم.




با توجه به اینکه با یک شهر بزرگ روبه رو هستیم ، با تعداد زیادی از اقسام صدا مواجه ایم . پس با این وجود آیا نگران این هستید که یک دی وی دی مناسب تمام این چیز ها نباشد ؟

در اوایل این نگرانی وجود داشت اما در حال حاضر نه . هنوز برای رفتن به جزئیات زود است ، اما ما مجبور به چند زبانه کردن بازی بودیم . ما تمرکز بخصوصی در ساخت هر زبان به کار برده ایم ، که تقریبا در بازیهای Open World بی سابقه بوده است .
اما این "وجود چند زبان" همان چیزیست که ما متعهد به انجام آن هستیم ، زیرا ما طرفداران زیادی در اروپا داریم . بنابراین ما مجبور به انجام چند زبانه کردن بازی هستیم ، اما زبان انگلیسی بازی نسبتا خوب است . آن یک دیسک است . تجربه 15 ساعته زیاد هم بد نیست . اما دامنه کاری ما بسیار عظیم است ، 600 صفحه اسکریپت ، 160 هزار کلمه ، 300 کارکتر صحبت کننده . شگفت انگیز است اما تمام اینها برای یک دیسک مناسب است.

دموی منتشر شده در GDC نشان دهنده درگیری با باند های رقیب بود . آیا کنترل قلمرو بخش مهمی از گیم پلی است ؟ و آیا هیچ Meta Game در بازی وجود خواهد داشت یا نه ؟

هیچ Meta Game وجود ندارد ، اما گانگستر هایی در شهر هستند که قلمروهای مخصوصی را کنترل میکنند . قلمرو شما در بازی محله ای به نام Little Italy است . اگر در قلمروتان دچار مشکل شدید ایتالیایی های محله به کمک شما خواهند آمد . در بازی یک باند ایرلندی ، یک باند چینی ، و گروه های دیگری مثل انها وجود خواهند داشت . هر یک از باندها با داستان در ارتباط هستند ، بنابراین شما با پشت سر گذاشتن مراحل با هر یک از انها آشنا میشوید . اما در همان زمان ، اگر شما به مناطق آنها بروید ، در میان شهروندان گانگستر هایی وجود دارد که اگر شما با آنها درگیر شوید ، یاران او می آیند و با شما درگیر میشوند . در سرتاسر داستان نیز شما این گونه چیزها را تجربه خواهید کرد .



آیا گیم پلی پیچیده تر خواهد شد ؟ با توجه به دمویی که بازی کردیم آیا هیچ حرکت Cove to Cover در بازی وجود ندارد ؟

نه ; هیچ حرکت Cover to Cover در بازی وجود ندارد و نخواهد داشت . این یک حقیقت است . قبلا این حرکت وجود داشت اما آنرا برداشتیم . وجود این حرکت و استفاده از ان زیاد هم ضروری نبود . شما میتوانید کاور بگیرید و در همین حین که در کاور هستید به این طرف و آن طرف بروید . اما چیزی که ما میخواستیم یک تجربه واقعا روان و به یادماندنی بود . من یکی از طرفداران Gears of War و Uncharted و بازیهایی از این قبیل هستم و من سیستم کاور گیری آنها را دوست دارم .

هنوز هم چند باگ در بخش کاور گیری وجود دارد که سعی در رفع آنها داریم . اما قرار نیست حرکت Cover to Cover در بازی باشد.



ما تنها مقدار بسیار کمی از برخورد پلیس با ما و دیگران در دمو دیدم . تا چه حد آنرا تشدید میکنید ؟ استراتژی های موفق برای فرار از دست پلیسها چیستند ؟

اگر شما به وضعیت دستگیری وارد شوید ، ممکن است دو یا سه پلیس به تعقیب شما بپردازند . وضعیت " شلیک به منظور کشتن " پلیس ها را تا 4 یا 6 عدد افزایش میدهد . هنگامیکه زمان تعقیب افزایش یابد پلیس ها از Tommy Gun استفاده میکنند و تمایل به خارج شدن ازماشین خود و شلیک کردن به شما را پیدا میکنند . استینگرها "stingers " در سراسر جاده ها و موانع در سراسر پل ها وجود دارند که نوع مسائل و شدت انها چیزی است که میتوانید انتظار داشته باشید . مسلما هیچ هلیکوپتر و وسایلی شبیه به آن در بازی وجود ندارد.

سیستم بر پایه خط دید است . شما تحت تعقیب هستید اما اگر از دید پلیسها خارج شوید به طوریکه ندانند کجا هستید از وضعیت تحت تعقیب بودن خارج میشوید . اما اگر پلیسها شما را در نزدیک خود ببیند ، رادیو را برمیدارند و مشخصات شما را گزارش میدهند . در این موقع است که شما توسط کل نیرو های Empire Bay تحت تعقیب قرار میگیرید . چه آنها شما را ببینند چه نبینند . اگر از دیدشان خارج شوید ، آنها از تعقیب شما دست میکشند . اما اگر به حوزه دیدشان وارد شوید آنها برای فهمیدن اینکه شما چه شکلی هستید می آیند و دوباره به تعقیبتان میپردازند . در این موقع شما یا باید لباستان را عوض کنید و یا ماشینتان را از بین ببرید . راه های مختلفی وجود دارد که میتوانید انجام دهید تا از دست پلیس ها راحت شوید . به فرض مثال : عوض کردن پلاک ماشین ، زنگ زدن آن و مسائلی از این قبیل میتواند در خلاص شدن از شر پلیسها به شما کمک کند

یک استراتژی خوب برای فرار این است که اگر پلیس ها در ماشین هستند اغلب ماشینشان سریعتر از ماشین شماست ، مخصوصا در دهه 40 . پس یکی از بهترین کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که ماشینتان را متوقف کنید ، بپرید بیرون ، و برید اون طرف فنس ها و شروع به دویدن کنید و مسائلی از این قبیل . پلیس ها زیاد در دویدن مهارت ندارند .

در نهایت ، ما تنها بخش تک نفره ی بازی را دیدم ، آیا هیچ برنامه ای برای بخش چند نفره دارید ؟

هیچ برنامه ای برای بخش مولتی پلیر وجود ندارد که ما در حال حاضر بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم.
نظرات 1 + ارسال نظر
MyTheme یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:11 ب.ظ http://www.mytheme.ir

سلام دوست عزیز
وب سایت MyTheme.ir (قالب من) گرافیک منحصر بفرد و بسیار جذابی برای قالب های رایگان وبلاگ در همه موضوعات و زمینه ها ارائه داده. اگه می خوای وبلاگت جذابیت زیادی واسه بازدید کنندگان داشته باشه پیشنهاد می کنم حتما یه سر بزن قالب ها رو ببین و انتخاب کن. موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد