Head2Head : Singularity - بازی های جدید
X
تبلیغات
رایتل

بازی های جدید

تمامی بازی های جدید X360 و PS3 نقد آنها ،عکسهایشان ،....

Head2Head : Singularity



Publisher : ActiVision

Developer : Raven SoftWare

Genre : Sci-Fi First Person Sooter

Release Date : 29 Juan , 2010

Platform : PC , PS3 , XBox360

ESRB : M


======


عنوان Singularity عنوانی است که توسط Raven SofWare ساخته و توسط Activision نشر شد. این عنوان در 29ُـم ماه ژوئن سال 2010 میلادی برای 3 پلتفورم PC , PS3 , XBox360 عرضه شد که ما در اینجا قصد داریم دو نسخه ی PS3 و XBox360 بازی را با هم مقایسه و مورد آزمایش قرار دهیم. نسخه ی دوم بازی نیز فعلا اعلام شده است که توسط Epic Games با موتور Unreal Engine 3 قرار است ساخته شود. این موتور در معدود بازی هایی که عرضه شده اند تا به حال دیده شده و بار ها موفقیت آن اثبات شده است. اما بازهم در روند شکل گیری این موتور چیزهایی گفته نشده و چند عیب دیده شده است که انکارکردن آنها جایز نیست. امیدواریم که اثبات بعضی از موارد در بازی ، در این H2H به خوبی دیده شود و البته درست باشد. لازم به ذکر است که تهیه ی این Head2Head یک هفته به طول انجامیده است.




Graphic : اولین چیزی که ما در دو نسخه ی PS3 و XBox360 عنوان Singularity متوجه شدیم دست اوردهای جدید و فنی بود که گاه گاه در بازی به کارگرفته شده بود. به نظر من تجربه ی این عنوان فوق العاده خالی از لطف نیست. این عنوان نیز با موتور گرافیکی Unreal Engine 3 ساخته شده بود و البته این موتور تمام توان خود را در این عنوان پیاده سازی نکرد ، به خاطر همین واضح است این عنوان توان رقابت با عناوین دیگری که با همین موتور ساخته شده اند را ندارد. هر چند که عنوان اگر شما عنوان KillZone 2 را نیز نگاه کنید ، میفهمید که این عنوان توان رقابت با KillZone 2 را به هیچ وحه ندارد. به هر حال عنوان Singularity را شاید از نظرگرافیک نتوانیم با عنوان های موفق دیگر همتراز کنیم زیرا این بازی از لحاظ گرافیک به نحو احسن موفق نبوده. در قسمت گرافیک بازی در هر دو نسخه ی تفاوت زیادی در قسمت Anti AliAsing دیده میشود. در هر دو نسخه ی بازی از AA خیلی کم و اندک استفاده شده است و این شاید دلیلی برای موفق نبودن بازی در قسمت گرافیک باشد. ولی اگر بخواهیم به طور صادقانه به این بخش هر دو نسخه ی PS3 و XBox360 نگاه کنیم به این نتیجه میرسیم که این دو نسخه از بازی در زمینه ی گرافیک کاملا یکسان بوده و در این قسمت با هم برا برند. و اما یکی دیگر از تشابه هایی که در این دو نسخه از بازی دیده شد "خون" و افکت های "Gore" هستند که هیچ فرقی با هم ندارند و کاملا یکسان کار شده اند، برای اینکه دلیل این حرف مرا بیابید بروید در هر دو نسخه ی بازی Hed Shot را امتحان کنید. همچنین میتوانید به شاتهای هر دو نسخه ی رجوع کنید. در هر دو نسخه ی افکت های نسبتا خوبی همچون سیستم سایه و ... کار شده است. پس تحقیقات فراوان نشان داده شد که نسخه ی PS3 بازی دارای نور پردازی غلیظ تری است ، اما نکته ی منفی حساب نمیشود. در هر دو نسخه از بازی از بافتهای نسبتا قابل قبولی استقاده شده است ، هر چند که با نگاه کردن به تصاویر بازی شاید تفاوتی حس نکنید ولی در این قسمت نیز باید گفت که نسخه ی PS3 کمی نورپردازی اش بهتر از نسخه ی XBox360 است و این به دلیل بافت های نسبتا بهتری است که در نسخه ی PS3 کار شده است. (هر چند با دقت فراوان به تصاویر نیز این اندک تفاوت حس نمیشود.) نسخه ی XBox360 بازی نیز تفکیک پذیری بالاتری نسبت به نسخه ی PS3 دارد ، که این امر نیز باعث میشود که نسخه ی XBox360 بازی نیز زرق و برق و تجملات در بازی را بهتر به نمایش بگذارد. نسخه ی PS3 بازی در واقع فاقد باران بود و اگر هم در بازی باران میبارید هیچ چیز چون چند قطره که از آسمان بر زمین میچکید دیده نمیشد ، این در حالی است که باران در نسخه ی XBox360 بازی به نحو احسن کار شده بود. در آخر باید گفت که در این قسمت از Head2Head هر دو نسخه ی PS3 و XBox360 متعادل بودند ، هر چند در بعضی مواقع نسخه ای بر نسخه ی دیگری برتری هایی داشت ولی باز هم آنها را نمیتوان فرق اساسی بین گرافیک دو نسخه از بازی Singularity دانست.




Performance : این قسمت از بازی مرا کاملا شوکه کرد. در این دو قسمت نیز شاید بتوان گفت که دو نسخه ی از بازی با هم برابر هستند ولی در قسمتهایی نسخه ی XBox360 بازی برتری هایی نسبت به نسخه ی PS3 بازی دارد که در ذیل آنها را بازگو میکنیم. همانطور که در قبل دیدید ، زمانی که موتور UG3 با نسخه ی PS3 هر بازی ترکیب شود نسبت به نسخه ی X360 هر بازی 5% نا موفق تر است. در بعضی مواقع در نسخه ی PS3 این بازی ما با افت فریم کمی مواجه بودیم که این امر در نسخه ی XBox360 خیلی خیلی اندک و کم دیده شد که قابل رویت نیست. توضیحات بیشتری در این مورد نمیتوان داد. همچنین Screen Tearing نیز در هر دو نسخه کاملا یکسان بود و بازهم در این قسمت فرقی دیده نشد. تنها باید گفت که در این قسمت نسخه ی X360 بازی نسبت به نسخه ی PS3 بازی کمی بهتر عمل کرده است و برنده ی این قسمت را باید نسخه ی XBox360 بازی Singularity دانست.
نگاهی بر فریم ها در هر دو نسخه :








Loading : همانطور که مستحضر هستید قسمت Loading Time در هر بازی نقش بسیار مهمی دارد. امروزه گسترش دهندگان بازی تقریبا در حال حذف این امر هستند ، چنان چه دست اندرکاران بازی KillZone 3 اعلام کردند این عنوان دارای Loading Time نیست. متاسفانه در هر دو نسخه از بازی ، ActiVision در قسمت Loading کمی ضعیف عمل کرده بود (هر چند درعنوان Transformers: War Cybertron که نشر بازی توسط ActiVision بود این امرکمی کاهش پیدا کرد). شاید با وجود موتور UG3 وجو لودینگ های زیاد در هر بازی کمی عجیب باشد. چندی پیش توسط سایتی تستی در رابطه با لودینگ های بازی انجام شد ، حال قصد داریم نگاهی بر آنها بیندازیم.

-
زمان بارگزاری ثبت شده در تست اول: کنسول PS3 بطور میانگین : 10 ثانیه / کنسول X360 بطور میانگین: 11 ثانیه.
-
زمان بارگزاری ثبت شده در تست دوم: کنسول PS3 بطور میانگین : 11 ثانیه / کنسول X360 بطور میانگین: 10 ثانیه.
-
زمان بارگزاری ثبت شده در تست سوم: کنسول PS3 بطور میانگین : 9.5 ثانیه / کنسول X360 بطور میانگین: 8 ثانیه.
-
زمان بارگزاری ثبت شده در تست چهارم: کنسول PS3 بطور میانگین : 9/5 ثانیه / کنسول X360 بطور میانگین: 9.2 ثانیه.
-
زمان بارگزاری ثبت شده در تست پنجم : کنسول PS3 بطور میانگین : 12 ثانیه / کنسول X360 بطور میانگین: 11 ثانیه.

-
زمان بارگزاری ثبت شده در میانگین : کنسول PS3 به طور میانگین : 10.4 ثانیه / کنسول X360 به طور میانگین : 10 ثانیه.

همانطور که در بالا مشاهده میکنید ، کنسول XBox360 با ثبت 10 ثانیه لودینگ به طور میانگین نسبت به نسخه ی PS3 کمی برتری دارد ، ولی این امر انقدر اندک هست که میتوان گفت در این قسمت هر دو نسخه کاملا مساوی هستند و باز هم هیچ یک بر دیگری برتری ندارد.


======

تصاویری برای مقایسه













































تفاوت بین HDMI هر دو نسخه

نسخه ی PS3



نسخه ی XBox360



======

+ نتیجه گیری نهایی +





خدمات وبلاگ نویسان