بازی های جدید

تمامی بازی های جدید X360 و PS3 نقد آنها ،عکسهایشان ،....

بازی های جدید

تمامی بازی های جدید X360 و PS3 نقد آنها ،عکسهایشان ،....

Call of Duty Black OPS Preview

به نام خداوند جان آفرین



سازنده ی بازی : Treyarch

ناشر بازی : ActiVision

سبک بازی : FPS

تاریخ عرضه : 9 نوامبر 2010 | 18 آبان 1389

پلتفورم ها : PC - PS3 - XBox360 - Wii - DS

وب سایت رسمی : COD: Black OPS Offical Web-Site



مقدمه :

شاید کمتر کسی پیدا شود که تا به حال نام سری بازیهای Call of Duty به گوشش نخورده باشد. این سری از سال 2003 با عرضه ی اولین عنوان خود یعنی Call of Duty شروع به کار کرد و حال نیز در حال کار بر روی هفتمین نسخه ی رسمی خود یعنی Call of Duty: Black OPS میباشد. اولین بار نام این عنوان را در نمایشگاه GDC 2010 در کنفرانس ActiVision شنیدیم. البته در آن زمان این کمپانی تنها اسم این عنوان را " New COD " آورد. لازم به ذکر است که تا به حال یک بار نام این عنوان تغییر کرده است. قبل از کنفرانس ActiVision در GDC 2010، شایعاتی در مورد این عنوان در سایتها و مجلات بوجود آمده بود و آنها نام این عنوان را Call of Duty: Vietnam میدانستند ، که چندی بعد این خبر توسط Treyarch تکذیب شد ! به هر حال این عنوان نیز قطعا به موفقیت هایی که نسخه های قبلیش به خصوص COD MW2 دست پیدا کردند ، دست پیدا میکند و بار دیگر به سری Call of Duty جان میبخشد. کمی هم در باره ی عنوانی که قصد بر نوشتن پیشنمایش آن داریم بگوییم؛ این عنوان توسط Treyarch ساخته و بدست ActiVision نشر خواهد شد. سبک بازی همچون نسخه های قبل Historic First Person Shooter میباشد. در تریلر فوق العاده ای که توسط سازنده ی این عنوان در نمایشگاه E3 2010 به نمایش در آمد ، ارزش های این عنوان به همگان معلوم شد. بازی از همه لحاظ بسیار زیباست و قطعا هر کسی را مجذوب خود میکند. همچنین نسخه ی جدید سری Medal of Honor نیز که همان MOH نام دارد، معرفی شده و قرار است در 12 اکتبر امسال عرضه شود. سری COD همیشه رقابت عجیبی با این سری داشته است ، که قطعا امسال این رقابت تنگاتنگ تر میشود ، زیرا هر دو عنوان شباهت های زیادی در قسمت گیم پلی و . . . به هم دارند. به گفته ی آقای Lamia رییس کمپانی Treyarch ، این عنوان قطعا سبک و سیاق و ذات اصلی سری Call of Duty را حفظ خواهد کرد ، ولی با استفاده از تاکتیکهای جدید در گیم پلی و استفاده از سلاح های عالی و جدید در بازی سعی بر متنوع تر کردن این عنوان دارند. به هر حال امیدواریم این عنوان بتواند انتظارهای مارا بر آورده کند و قطعا به یکی از بهترین بازی های سال 2010 تبدیل شود.


" یکی از نو آوری های جدید در گیم پلی "



داستان :

همانطور که میدانید تمامی نسخه های فرد و البته نسخه ی دوم بازی ، مربوط به وقایع تحسین آمیز جنگ جهانی دوم بود ، ولی دیگر در این نسخه خبری از این وقایع ، حمله ی روسیه به فلان جا ، بازماندن بریتانیا در فلان عملیات و این حرفا نیست !! شما باید تمام فکر خود را بر روی به اتمام رساندن عملیات Black OPS ( عملیات سیاه یا Black Operations ) متمرکز کنید ، زیرا یک اشتباه باعث میشود تلاش و کوشش کلّ گروه بر فنا رود ! از مراحل سخت بازی میتوان به مرحله ای که در ویتنام رخ میدهد اشاره کرد ، مرحله ای که در آن تمامی ویتنامی ها وحشت را به وضوح به روی خود دیدند و وحشی شده اند ! حال با نزدیک شدن هر یک از آنها به شما ممکن است شما تکه تکه شوید و یا تا حدی زخمی شوید که دیگر نای راه رفتن نداشته باشید و آرزوی مرگ کنید ، زیرا قحطی ، هزار درد و مرض دیگر بر ویتنام حاکم است و مردم آن تشنه و گرسنه هستند. در این ماموریت کارهای زیادی از جمله منفجر کردن یک مکان ، کشتن عده ای از افراد و . . . بر دوش شما میباشد. ولی این داستان گهربار Black OPS را تشکیل نمیدهد ، این گوشه از داستان این عنوان میباشد.

داستان اصلی بازی در فرانسه ، آمریکا ، کوبا ، روسیه و قسمتی از آفریقای شمالی اتفاق می افتد. البته شما در هر یک از این کشور ها تنها نیستید ، بلکه یک ماموریت را با کمک دیگر افراد گروه باید به اتمام برسانید. همچنین یکی دیگر از ماموریتهای بازی ، در انگلستان در سال 1980 اتفاق می افتد. در این مامویت شما در نقش یک سرباز S.A.S میباشد و باید کارهایی را در سفارت ایران در انگلستان انجام دهید. البته این قسمت از داستان جای بحث زیادی دارد.

در کل داستان بازی در همین مکانها اتفاق می افتد و همین وقایع داستان اصلی بازی را تشکیل میدهد ، که امیدواریم از جذابیت خاصی برخوردار باشد.


" یکی از سلاحهای بازی که با نام Crossbow یاد شده است "



گیم پلی :

به گفته ی سازندگان بازی ، بازی دارای گیم پلی جذاب و درگیرکننده ای میباشد که هر کسی را مجذوب خود میکند. به گفته ی آقای Lamia در گیم پلی بازی سراسر نو آوری مشاهده میکنید. در مرحله ی اول بازی که در روسیه رخ میدهد شخصیت بازی که تصویرش را در زیر میبینید ، به همراه دیگر اعضای گروهش از یک صخره پایین می آیند. بنابراین در این قسمت از بازی قسمت جدیدی را که آویزان شدن از صخره باشد را مشاهده میکنیم. به گفته ی آقای Josh Olin مدیر امور اجتماعی Trayarch شما با تجربه ی این عنوان قطعا انقلاب جدیدی را در بازیهای FPS حس خواهید کرد. قسمتی از بازی Cold War ( جنگ سرد ) میباشد و شما میبایستی آن اقسام از بازی را تنها با یک چاقو به اسم Machete جلو بروید. البته به یک کلت نیز مجهز هستید ، اما از آن استفاده نمیکنید ، مگر در مواقعی که وجودتان آشکار شود. در قسمت هایی از بازی شما میبایستی مخفی کاری را پیشه ی راه خود کنید و باید تنها با این امر مراحل بازی را جلو ببرید. سربازهایی در بازی وجود دارند که عضو گروه Black OPS هستند ، این سرباز ها به چند گروه تقسیم میشوند. این گروه ها به گروهای SAS (نیروی ویژه‌ی هوایی) ، SEALs (نیروهای دریایی، هوایی و زمینی) ، راه یابها و دلتا فورسها تقسیم میشوند. این افراد ، افرادِ آموزش دیده ای هستند که تنها جنگ و مبارزه را میشناسند ! همچنین در بازی راندن وسایلی همچون ماشین و بالگرد جنگی وجود دارد که البته راندن بالگردها کار آسانی نیست. به گفته ی Trayarch قسمت Multiplayer بازی بسیار زیبا خواهد بود و نسبت به عنوان WoW پیشرفت زیادی کرده است.

در یکی از مراحل برفی که در غرب روسیه بر فراز کوه های اورال انجام میگیرد ، شما عضو گروه SAS میباشید و ماموریت دارید به یکی از ساختمانها حمله کرده و تمامی کارکنان آن محل ( افرادی که بر ضد شما کار میکنند ) ، را قتل عام کنید. در آخر باید گفت ، به گفته ی سازندگان بازی ، گیم پلی این عنوان با گیم پلی و روند تمامی سری های COD فرق میکند و شما شاهد سبکی جدید از سری COD خواهید بود.


" کارکتر اصلی بازی که دارای چهره ی جذایی میباشد "



گرافیک :

گرافیک بازی بسیار زیبا و دلنشین میباشد. تمامی محیط های قابل استفاده در بازی بسیار زیبا و با نو آوری خاصی طراحی شده اند ، ظاهرا Trayarch اینبار خرج زیادی کرده است ، تا یک عنوان به یاد ماندنی را روانه ی بازار کند. نورپردازی بازی همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید بسیار عالی است. در بازی از رنگهای خاصی استفاده شده است که گرافیک بازی را بسیار زیبا ، دلچسب و فوق العاده میکند. پالت رنگی استفاده شده در بازی بسیار زیباست. قسمتهایی که در آنها درخت وجود دارند مانند جنگلها و . . . بسیار طبیعی و غیر قابل مقایسه با دیگر عناوین در سبک FPS هستند ، تمامی این امور همه و همه از وجود پالت رنگی فوق العاده ای است که در بازی استفاده شده است. همچنین تا کنون در بازی افت فریم حتی در حد خیلی کم هم دیده نشده است. چهره ی کارکتر ها در بازی نیز بسیار زیبا و بدون کمترین نقصی طراحی شده بود. Screen Tearing نیز با توجه به تریلر E3 اصلا در بازی دیده نشد که این امر طبیعی است ، زیرا ST تا به حال در هیچ یک از نسخه های COD دیده نشده است. همچنین Shadow ( سایه ) در بازی نیز بسیار زیبا کار شده اند، البته سایه های نزدیک زیباتر هستند. یک امر مهم دیگری که در گرافیک اینبازی دیده شد ، طراحی فوق العاده ی سلاح های بازی هستند که انصافا بدون کمترین نقصی طراحی شده اند. در آخر باید گفت این قسمت از بازی را شاید بتوان موفق ترین قسمت بازی دانست ، زیرا تاکنون با توجه به تیزر ها و تریلرهای بازی هیچگونه مشکل و نقصی در آن دیده نشده است.


" رنگبندی بازی به طرز عجیبی فوق العاده است ! "




صداگزاری و موسیقی :

این قسمت در بازی نیز همچون اقسام دیگر عالی کار شده است. یکی از قسمتهای جدید که در گیم پلی بازی دیده شد ، این است که، کارکتری که هدایت آن دست شما میباشد ، در حین انجام مراحل با دیگر افراد گروه صحبت میکند. در نسخه های گذشته کارکتر بازی در حین انجام بازی اصلا صحبت نمیکرد ، مگر صدای نفس کشیدن او. دوبلاژ بازی بسیار زیباست و برای دوبله ی صدای کارکتر ها از بهترین دوبلور های آمریکایی استفاده شده است. لازم به ذکر است که شخصیت اصلی بازی بسیار کم حرف است و فقط در قسمتی از مراحل در بازی به حرف می آید ! همچنین صدای شلیک تفنگ ها ، صدای بالگردها و . . . بسیار عالی کار شده اند که جای گفتنی برای ما باقی نگذاشته است.

از موزیک در بازی نیز به نحو احسن استفاده شده است. منوی اول بازی که در آن قسمت هایی همچون New Campaign و . . . وجود دارد با موزیکی فوق العاده جذاب همراه است، همچنین در قسمتهایی در بازی، هنگامی که اوضاع وخیم میشود و دشنان به شما حمله میکنند ، موزیک جذاب و هیجان انگیزی پخش میشود که این امر در نسخه ی قبلی این سری یعنی COD MW2 نیز به وضوح با جذابیت کمتری نسبت به این نسخه دیده شد.

در کل هر دو قسمت موزیک و صداگزاری بسیار خوب کار شده اند و جای بحثی برای ما نگذاشته است !


" استقاده از بالگرد در بعضی مراحل بازی امری ضروری میباشد . . . گاه راندن بالگرد دست شما و گاه نیز دست همراه شما میباشد "



سلاح های موجود در بازی :

در بازی از سلاحهای بسیار متنوعی استفاه شده است. در بازی 18 سلاح وجود دارد که هر کدام از آنها در مراحل خاصی از بازی قابل استفاده هستند. سلاحهای بازی نیز به 7 گروه تقسیم میشوند. این گروهای عبارتند از: Assault Rifles - Sub Machine Guns - Light Machine Guns - Shotguns - Lunchers - Pistols - Other. حال در زیر به معرفی تک تک این سلاحها برای آشنایی بیشتر شما با آنها میپردازیم.

  • Assault Rifles

(Car-14 Commando ( XM177



سازنده : Colt Manufacturing Company

مدل : Nonexistent flat-top CAR-15 based on the XM-177E1

نمونه ی اولیه : Unknown

تولید : 1966

اولین کشور استفاده کننده : United States of America

قطر فشنگ : 5.56x45mm NATO

حالتهای شلیک : Semi- / Fully automatic

ارزش های شلیک : 750 rounds/minute

برد اسلحه : 400m

تصویر اسلحه در بازی



========

AK-47



سازنده : World-wide production

مدل : Avtomat Kalashnikova 47

نمونه ی اولیه : 1944

تولید : 1947

اولین کشور استفاده کننده : USSR

قطر فشنگ : 7.62x39mm

حالتهای شلیک : Semi- / Fully automatic

ارزش های شلیک : 600 rounds/minute

برد اسلحه : 300m

تصویر اسلحه در بازی



========

M16A1



سازنده : Colt Manufacturing Company

مدل : XM16E1 / Colt Model 603

نمونه ی اولیه : 1957

تولید : 1967

اولین کشور استفاده کننده : United States of America

قطر فشنگ : 5.56x45mm NATO

حالتهای شلیک : Semi- / Fully automatic

ارزش های شلیک : 650-750 rounds/minute

برد اسلحه : 550m

تصویر اسلحه در بازی



========

AUG A1



سازنده : Steyr

مدل : Stg.77 Armee Universal Gewehr A1

نمونه ی اولیه : 1977

تولید : 1978

اولین کشور استفاده کننده : Austria

قطر فشنگ : 5.56x45mm NATO

حالتهای شلیک : Semi- / Fully automatic

ارزش های شلیک : 650 rounds/minute

برد اسلحه : 450m

تصویر اسلحه در بازی



========

G11



سازنده : Heckler & Koch

مدل : G11

نمونه ی اولیه : 1970s

تولید : Never

اولین کشور استفاده کننده : Germany

قطر فشنگ : 7.73x33mm (caseless ammunition)

حالتهای شلیک : Semi- / Burst- / Fully automatic

ارزش های شلیک : 2.200 rounds/min (burst)
550 rounds/min (full auto)

برد اسلحه : 400m

تصویر اسلحه در بازی



========

  • Sub Machine Guns
MP5k Prototype



سازنده : Heckler & Koch

مدل : Maschinenpistole 5 Kurz

نمونه ی اولیه : Unknown

تولید : 1976

اولین کشور استفاده کننده : Germany

قطر فشنگ : 9x19mm Luger/Para

حالتهای شلیک : Semi- / Fully automatic

ارزش های شلیک : 900 rounds/minute

برد اسلحه : 100m

تصویر اسلحه در بازی



========

MAC 110



سازنده : Military Armament Corporation

مدل : Military Armament Corporation Model 10

نمونه ی اولیه : 1966

تولید : 1969

اولین کشور استفاده کننده : United States of America

قطر فشنگ : .45 ACP

حالتهای شلیک : Fully automatic

ارزش های شلیک : 1,145 rounds/minute

برد اسلحه : 70m

تصویر اسلحه در بازی



========

  • Light Machine Guns
RPK-47



سازنده : World-wide production

مدل : Ruchnoy Pulemjot Kalashnikova 74

نمونه ی اولیه : Unknown

تولید : 1974

اولین کشور استفاده کننده : USSR

قطر فشنگ : 5.45x39mm

حالتهای شلیک : Fully automatic

ارزش های شلیک : 600-650 rounds/minute

برد اسلحه : 800m

تصویر اسلحه در بازی



========

M60



سازنده : Saco Defense, U.S. Ordnance

مدل : M60, unknown specification

نمونه ی اولیه : 1947

تولید : 1957

اولین کشور استفاده کننده : United States of America

قطر فشنگ : 7.62x51mm NATO

حالتهای شلیک : Fully automatic

ارزش های شلیک : 550 rounds/minute

برد اسلحه : 1,100m

تصویر اسلحه در بازی



========

  • Shotguns
SPAS-12



سازنده : Franchi S.p.A.

مدل : Special Purpose Automatic Shotgun 12

نمونه ی اولیه : Unknown

تولید : 1979

اولین کشور استفاده کننده : Italy

قطر فشنگ : 12 gauge

حالتهای شلیک : Pump-action / gas-actuated

ارزش های شلیک : 4 rounds/second

برد اسلحه : Dependent on ammunition

تصویر اسلحه در بازی



========

  • Lunchers
M202




سازنده : US Military

مدل : M202A1 Flame Assault Shoulder Weapon

نمونه ی اولیه : 1960s

تولید : 1978

اولین کشور استفاده کننده : United States of America

قطر فشنگ : 66mm

حالتهای شلیک : Multi-shot

ارزش های شلیک : N/A

برد اسلحه : 750m

تصویر اسلحه در بازی



========

RPG-7



سازنده : World-wide production

مدل : Rocket-propelled grenade 7

نمونه ی اولیه : Unknown

تولید : 1961

اولین کشور استفاده کننده : USSR

قطر فشنگ : 40mm

حالتهای شلیک : Single-shot

ارزش های شلیک : N/A

برد اسلحه : 920m (automatic detonation)

تصویر اسلحه در بازی



========

China Lake



سازنده : Airtronic

مدل : Model China Lake

نمونه ی اولیه : 1967

تولید : 1968

اولین کشور استفاده کننده : United States

قطر فشنگ : 40x46mm SR

حالتهای شلیک : Pump-action

ارزش های شلیک : approx. 15 rounds/min

برد اسلحه : 350m

تصویر اسلحه در بازی



========

  • Pistols
M1911



سازنده : Colt Manufacturing Company

مدل : Colt Government M1911A1

نمونه ی اولیه : Unknown

تولید : 1911 (A1 designation in 1924)

اولین کشور استفاده کننده : United States of America

قطر فشنگ : .45 ACP

حالتهای شلیک : Semi-automatic

ارزش های شلیک : N/A

برد اسلحه : 60m

تصویر اسلحه در بازی



========

.357 Magnum



سازنده : Colt Manufacturing Company

مدل : Colt Python (revolver)

نمونه ی اولیه : Unknown

تولید : 1955—1996

اولین کشور استفاده کننده : United States of America

قطر فشنگ : ..357 Magnum

حالتهای شلیک : Double-action revolver

ارزش های شلیک : Unknown

برد اسلحه : Unknown

تصویر اسلحه در بازی



========

  • Other
Crossbow



سازنده : Unknown

مدل : Unknown Specification

نمونه ی اولیه : Unknown

تولید : Unknown

اولین کشور استفاده کننده : Unknown

قطر فشنگ : . N/A

حالتهای شلیک : N/A

ارزش های شلیک : Unknown

برد اسلحه : Unknown

تصویر اسلحه در بازی



========

Carcano



سازنده : Unknown

مدل : Unknown Specification

نمونه ی اولیه : Unknown

تولید : Unknown

اولین کشور استفاده کننده : Unknown

قطر فشنگ : . N/A

حالتهای شلیک : N/A

ارزش های شلیک : Unknown

برد اسلحه : Unknown

تصویر اسلحه در بازی



========

Machete



سازنده : Unknown

مدل : Unknown Specification

نمونه ی اولیه : Unknown

تولید : Unknown

اولین کشور استفاده کننده : Unknown

قطر فشنگ : . N/A

حالتهای شلیک : N/A

ارزش های شلیک : Unknown

برد اسلحه : Unknown

تصویر اسلحه در بازی






کلام آخر :

در آخر باید بگوییم که Black OPS فراتر از حد انتظارها میباشد ! این عنوان را به تمامی طرفداران پر و پا قرص FPS پیشنهاد کرده و امیدوارم انتظارات ما به خوبی از این عنوان بر آورده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد