بازی های جدید

تمامی بازی های جدید X360 و PS3 نقد آنها ،عکسهایشان ،....

بازی های جدید

تمامی بازی های جدید X360 و PS3 نقد آنها ،عکسهایشان ،....

همه چیز درباره ی MOVE


به نام خدا




همان طور که می دانید؛مدتی زیادی است که کنترل حرکتی سونی برای PlayStation 3 معرفی شده است و همه ی نگاه ها به سوی این کنترلر جذب شده است.در حالی که بعضی از سایت ها و مجلات آن را تقلیدی از کنترلر کنسول شرکت نینتندو،Wii،می دانند عده ای نیز آن را فراتر از یک کنترلر دانسته و به تحسین آن پرداخته اند.در این مقاله سعی شده تا حداکثر اطلاعاتی که تا به حال درباره ی نحوه ی کارکرد این کنترلر،شرکت های حمایت کننده،عناوین در دست ساخت و ... پوشش داده شود.با ما همراه باشید.


مقدمه

به گذشته می رویم،زمانی که کنسول جدید نینتندو با کنترلر نوآورانه و شگفت انگیز خود،جمع کثیری از مردم دنیا را از وجود آن آگاه سازد.اگر چه کنترلر جدید نینتندو دارای اشکالات فنی زیادی بود،اما با این حال توانست در همان اوایل عرضه از دو رقیب سرسخت خود پیشی بگیرد بدین ترتیب تا سال ها یکه تازی کند.

اکنون چند سال جلوتر می رویم؛E3 سال 2009؛نمایشگاهی که به عقیده ی بسیاری از منتقدان و تحلیلگران بزرگترین نمایشگاه رسانه های دیجیتال نام دارد و هر ساله به شمار بازدیدکنندگان آن افزوده می شود.در همان نمایشگاه بود که شرکت مایکروسافت برگ برنده ی خود را رو کرد و دستگاهی بسیار پیشرفته تر و خلاقانه تری را به همگان معرفی کرد:Natal.(اکنون به Kinect تغییر نام داده شده است) اگر چه همانند رقیب خود دارای مشکلاتی بود،اما توانست ثابت کند که تنها نینتندو نیست که می تواند چیزهای خلاقانه تولید کند.از مزایای این وسیله می توان به وجود تنها یک دوربین اشاره کرد.در واقع شما با بدن خود بازی را کنترل می کنید!

بلافاصله بعد از نمایش مایکروسافت سونی با نمایشی نه چندان زیبای خود کنترلر خود را که تا قبل از آن شایعات و گمانه زنی هایی مبنا بر وجود این کنترلر زده شده بود را معرفی کرد.تا به حال این کنترلر به نام های Arc،Sony Motion Controller و ... شناخته می شد؛با این حال سونی در رابطه با اسم این وسیله خودداری کرد و ماه ها سکوت کرد.این سکوت تا برگذاری GDC (کنفرانس سازندگان بازی) ادامه داشت؛بالاخره سونی کنترلر خود را معرفی کرد و آن هم چیزی نبود جز MOVE.



عملکرد و شکل ظاهری

PlayStation MOVE از دو دسته ی جدا از هم (همانند کنترلر Wii) تشکیل شده است.کنترل اول (که در سمت راست صفحه دیده می شود) کنترل اصلی نام دارد و کنترل دوم Sub Controller که در واقع وظیفه ای مشابه آن چه که در کنسول نینتندو مشاهده کردید دارد.همان طور که مشاهده می کنید،در بالای کنترل اصلی یک گوی قرار دارد.احتمالاّ تا به این جا کنجاو شده اید که PlayStation Eye چه وظیفه ای دارد؛بسیار ساده است.در واقع یکی از وظایف اصلی به وسیله ی این دوربین انجام می شود.هر حرکتی که توسط بازیکن مورد نظر انجام گیرد،گویی که در بالای کنترلر اصلی واقع شده است،با استفاده از تکنولوژی RGB LED و ساطع کردن نور،تمامی اطلاعات،حرکات و ... را برای PS EYE می فرستد.وظیفه ی این دوربین هم دریافت اطلاعات است.شاید فکر کنید که تکنولوژی انی دسته شباهت زیادی با دسته ی نینتندو دارد،اگر چه درست است اما به طور کامل خیر.به دلیل استفاد هاز سیستم پیشرفته ی Visual Tracking در PS Eye،کنترلر سونی می تواند با دقتی بسیار زیادی حرکات بازیکن را شبیه سازی کند.بدون شک تمامی کسانی که با دسته ی Dual Shock 3 کار کرده اند متوجه ی شباهت جنسی این دو کنترلر خواهد شد.درست حدس زده اید،همان موادی که برای ساخت پلاستیک دسته ها به کار رفته نیز در MOVE بکار می رود.یکی از نکات مثبت این دسته متعادل بودن وزن آن است،در واقع بازیکن نه احساس سنگینی بیش از حد و نه احساس سبکی خواهد کرد که برای چنین کنترلی قابل ستایش است.می رسیم به وضع ظاهری آن؛همان طور که گفته شد،MOVE از دو دسته ی جدا از یکدیگر تشکیل شده است.برای شروع به بررسی دسته ی اصلی می پردازیم.این دسته که یک گوی نیز در بالای آن قرار دارد،دارای یک دکمه ی Move در وسط،دو دکمه ی مثلث و دایره در سمت چپ و دو دکمه ی مربع و ضربدر را در سمت راست دارا می باشند.علاوه بر آن دکمه ی Home نیز در پایین دکمه ی MOVE قرار دارد.علاوه بر این،دکمه های Select،Start و Analog Trigger (برای شلیک کردن در بازی های شوتر) به همراه USB Port و Extension Port نیز در این کنترل قرار گرفته است.اما در Sub Controller وضعیت فرق می کند.در این کنترل،از یک آنالوگ،D-Pad،Trigger ، دو دکمه ی ضربدر و مربع و البته Home نیز بهره می برد.در دو قسمت پیشتی نیز دو دکمه ی L1 و L2 قرار دارند.علاوه بر این ها می توان به وجود حالت ویبره،پشتیبانی از بلوتوث،شارژ از طریق کابل USB،بهره مندی از باتزی های Li-on، و ... اشاره کرد.از قابلیت های PS Eye نیز می توان به فریم ریت تا 120 ثانیه،شناسایی در نور کم و میکروفن پیشرفته نام برد.



استفاده

نکات زیر جزو حالاتی است که می توان با آن بازی کرد.

  • استفاده از کنترل اصلی
این حالت که باید به وسیله ی دسته ی اصلی انجام شود وجود دارد و می توانید از دسته ی اصلی (بدون نیاز به کنترلر دوم) به عنوان یک ابزار استفاده کنید.به عبارتی تنها کنترلر اول،PlayStation Eye و البته بازی مورد استفاده قرار می گیرد.برای این کار می توانید نسخه ای را که تنها دارای کنترلر اصلی است را خریداری کنید.

  • استفاده از دو کنترل اصلی
از آن جا که این حالت را ر ویدئوهای بسیار زیادی مشاهده کردیم،بدین ترتیب طریقه ی بازی کردن با دو دسته در بسیاری از عناوین وجود خواهد داشت.احتمالاّ گزینه ای برای استفاده ی تنها یک کنترلر وجود خواهد داشت،اما بدون شک استفاده ی همزمان از دو کنترلر جذاب تر خواهد بود.

  • کنترل+PlayStation Eye
بدیهی است که برای انجام تمام عناوین مجبور به استفاده PS EYE هستید،اما در برخی عناوین بار اصلی را این دوربین به دوش می کشد و به عنوان کنترل عمل می کند؛همانند Move ! Party و Eye Pet.در این دو بازی می توانید از میکروفن PS EYE استفاده کنید و هم چنین در بعضی مواقع کارهایی که در کینکت انجام می شود را به شیوه ی ساده تری انجام دهید.

  • کنترل اصلی+کنترل کمکی
در حال حاضر این قابلیت فقط در SOCOM 4 دیده شده است و به نظر می آید که سونی قصد پیشرفته کردن آن را دارد.این حالت در اکثر مواقع در بازی شوتر جواب می دهد.از آن جا که هیچ راهی برای شناسایی کنترلر کمکی وجود ندارد،امکانات حرکتی در مقایسه با حالت (دو کنترل اصلی) کاهش می یابد.


راه اندازی

به گفته ی سونی اکثر بازی هایی که از MOVE پشتیبانی می کنند قبل از انجام آن ها نیاز به تایید دارند.خوش بختانه کار بسیار طاقت فرسایی به نظر نمی رسد،اما بستگی به وضعیت شما و بازی دارد.به عنوان مثال،برخی عناوین نیاز به "Wingspan Check" دارند،طوری که باید کنترل را به خارج از سمت خود و با بازوی خود (همانند بال هواپیما) نگه دارید و سپس آن را در نزدیکی کمربند خود ببرید.برخی از آن ها که از دو کنترل اصلی پشتیبانی می کنند،باید دو کنترلر را در کنار هم قرار بدهید و به سمت تلویزیون نشانه بگیرید و اگر به یکدیگر جذب شدند سر و صدا می کنند.برای عناوینی مانند SOCOM 4 یک صفحه نمایش است که چراغی بر روی گوشه ی صفحه نمایش روشن می شود و از شما پرسیده می شود که به طرف آن نشانه بگیرید.این نکته حائز اهمیت است که باید برای تمامی عناوین دو و یا سه یارد از صفحه نمایش فاصله گرفته شود و خود را در مرکز PS EYE قرار دهید.نمی دانیم می توان PS EYE را بالا و یا پایین صفحه قرار داد یا خیر،اما در تمام ویدئوها دوربین بالای تلویزیون و در مرکز آن قرار داشت.



باندل

باندل های جدیدی توسط سونی معرفی شده اند که در نوع خود جالب است.اولین باندل Sports Champion Move package نام دارد که علاوه بر PS3 Slim مدل 320 گیگابایتی،دارای دسته ی اصلی،PS EYE،یک کپی از بازی Sports Championship و یک دمو می باشد که بر روی دیسک بلو-ری عرضه خواهد شد.(به قیمت 399.99$) اما اگر PS3 را قبلاّ خریداری کرده اید دو حالت دارد:اگر تنها PS3 دارید،می توانید باندل MOVE را تهیه کنید (99.99$)؛اما اگر PS EYE را دارا هستید،خرید کنترل MOVE با قیمت 49.99$ پیشنهاد می شود.

عناوین

همان طور که سونی اعلام کرده است،بیش از 20 عنوان که اکثر آنان معرفی شده اند را تا پایان سال مالی 2010 عرضه خواهد کرد.این عناوین، توسط زیر مجموعه ی شرکت سونی و تحت نظر آن ساخته می شوند.لازم به ذکر است که برخی از این عناوین از نو بازسازی می شوند.(برای هماهنگی با MOVE) هم چنین علاوه بر سونی،شرکت های بسیاری در حال ساخت عناوین سازگار با MOVE هستند که نام آن ها را در لیست زیر مشاهده می کنید.




  • Capcom
  • Crave Entertainment
  • CYBERFRONT Corporation
  • Disney Interactive Studios
  • Electronic Arts Inc.
  • FromSoftware, Inc.
  • Game Republic, Inc.
  • GUST CO., LTD.
  • HUDSON SOFT CO., LTD.
  • IREM SOFTWARE ENGINEERING INC.
  • Koei Co., Ltd.
  • Konami Digital Entertainment Co., Ltd.
  • Majesco Entertainment
  • Marvelous Entertainment Inc.
  • SEGA CORPORATION
  • 505 Games U.S.
  • Activision Publishing, Inc.
  • AQ INTERACTIVE Inc.
  • ARC SYSTEMS WORK CO.,LTD
  • ATLUS Co., LTD.
  • Bigben Interactive
  • Sony Online Entertainment
  • Spike Co., Ltd.
  • SQUARE ENIX GROUP
  • TECMO, LTD.
  • THQ Inc.
  • UBISOFT
  • Warner Bros. Interactive Entertainment
  • Zoo Entertainment, Inc.
  • NAMCO BANDAI Games Inc.
  • ONGAKUKAN Co., Ltd.
  • Oxygen Games
  • PAON CORPORATION
  • Q Entertainment Inc.
  • Q-GAMES, LTD.
و ... .

معرفی کوتاه عناوین

در این بخش به معرفی برخی عناوین خواهیم پرداخت.


Little Big Planet 2



یک LBP دیگر و یک Sack Boy دوست داشتنی دیگر! نسخه ی اول این بازی یک شاهکار به حساب می آمد،حال این نسخه نیز با MOVE ترکیب شده و قرار است بار دیگر خلاقیت MM را به دیگران نشان دهد.


The Fight:Lights Out



یک بازی در سبک فایتینگ که می تواند طرفداران این سبک را با ترکیب کنترل MOVE شگفت زده کند.این عنوان برای اولین بار در GDC 2010 نشان داده شد و Motion Fighters نام داشت.Hands-On بازی را می توانید از این لینک مشاهده کنید.

Eye Pet



یکی از معدود عناوینی که وظیفه ی اصلی آن بر دوش PS EYE است.حیوان خود را بسازید،غذا بدهید،نوازشش کنید و با آن تا آخرین لحظه زندگی کنید.

Kung Fu Rider



اگر کنگ فو،اسکیت و صندلی چرخ دار را با یکدیگر ترکیب کنید چه می شود؟Kung Fu Rider به وجود می آید!سر خوردن در خیابان ها با صندلی چرخ دار و انجام حرکات فانتزی بدون شک تجربه ای هیجان انگیز را به ارمغان خواهد آورد.

Kill Zone 3



ترس،وحشت،همدلی و ... شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟با Sev همراه شو و به جنگ نیروهای هلگاست روانه شو؛آن هم در دنیای بزرگ و هیجان انگیز 3 بعدی!

SOCOM 4 U.S Navy Seals



ادامه ی سری پرطرفدار SOCOM همراه با MOVE!خود را برای نبردی بزرگ آماده کنید.لذت یک شوتر واقعی را همراه با MOVE و 4 SOCOM حس کنید.به دنبال اطلاعات می گردید؟به این لینک بروید.



سوال و جواب

طبق سنت همیشگی برای شما دوستان عزیز سوال و جوابی آماده گردیده است تا با مشخصات این وسیله بیشتر آشنا شوید.


برای بازی کردن به چه چیز نیاز دارم؟

برای تمام بازی هایی که با MOVE سازگار هستند تنها می توان با یک دسته ی اصلی و PS EYE به انجام بازی پرداخت.برای انجام بعضی بازی ها نیز باید از کنترل کمکی استفاده کنید که می توانید از Dual Shock 3 نیز استفاده کنید که به دلیل سخت بودن پیشنهاد نمی شود.هم چنین بعضی عناوین قابلیت بازی به صورت دو نفره و یا چهار نفره را دارا می باشند؛اما می توان به صورت تک نفره نیز به انجام آنان پرداخت.بنابراین برای بازی کردن به صورت دو نفره به یک PS EYE و دو دسته نیاز خواهید داشت.

آیا برای شارژ کنترلر به باتری نیاز است؟

خیر،نیازی به باتری نیست.همانند دسته ی Dual Shock 3،این کنترل نیز از باتری داخلی برخوردار می باشد که با وصل کردن کنترلر بوسیله ی کابل USB به PS3،شارژ می شود.هم چنین می توانید با تهیه ی یک Dock دو دسته ی خود را با تنها یک کابل USB شارژ نمایید.

آیا MOVE دارای شوک می باشد؟

بله دسته ی اصلی دارای شوک می باشد.

چگونه می توانم بفهمم برای انجام بازی به MOVE احتیاج دارم و یا می توانم از آن در بازی استفاده کنم؟

عناوینی که برای انجام آن ها نیاز به MOVE می باشد بر روی جلد آن ها "نیاز به PS MOVE" همراه با عکس کنترلر نشان داده شده است.عناوینی که می توان در آن ها از MOVE نیز استفاده کرد بر روی جلد آن ها "دارای قابلیت MOVE" با همان تصویری که در بالا ذکر شد نوشته شده است.

آیا می توانم بازی های شوتر بازی کنم؟بازی کردن این عناوین چگونه است؟

بعضی عناوین هستد که سبک مورد نظر آن ها شوتر می باشد،پس می توانید به انجام آنان بپردازید.شما می توانید لوازمی را خریداری کنید که کنترلر را به صورت یک اسلحه در می آورد،هر چند خرید آن اجباری نمی باشد.برای بازی کردن نیز باید با کنترل اصلی بر روی صفحه شیک کنید (به عنوان اسلحه) و با کنترل دیگری راه بروید.

برای بازی کردن به چه فضایی نیازمند است؟

توصیه می شود که برای بازی کردن دو و نیم متر فاصله بین شما و تلویزیون باشد تا هم به تلویزیون صدمه وارد نکنید و هم چشمتان اذیت نشود.لازم به ذکر است که سیستم MOVE طوری طراحی شده تا بتوان در اتاق های کوچک هم به انجام بازی بپردازید،منتها فضای مورد نظر باید خالی از هرگونه اشیا گران قیمت و شکستنی باشد.

تغییر رنگ گوی MOVE به چه معناست؟

رنگ گوی MOVE بستگی به بازی مورد نظر دارد.به عنوان مثال،اگر هنگام نقاشی با آن رنگ قرمز را انتخاب کنید،رنگ گوی نیز به رنگ قرمز در می آید.

آیا اگر MOVE را بیندازم گوی بالای آن می شکند؟

احتمالاّ خیر.به کنترل نگاه کنید،به نظر می رسد که این گوی سخت باشد،اما در حقیقت انعطاف پذیر و نرم است.به آن همانند یک توپ پینگ پونگ نگاه نکنید،بیشتر شبیه دماغ دلقک ها می ماند.وقتی آن را فشار دهید تغییر شکل می دهد و با رها کردن آن،به شکل اصلی خود باز می گردد.

تا سقف چند نفر می توان به بازی کردن پرداخت؟

در حال حاضر می توان به صورت چهار نفره (حد اکثر) به بازی پرداخت.البته بازی مورد نظر باید این قابلیت را داشته باشد.

آیا PS2 EYE Toy می تواند به جای PS EYE کار کند؟آیا در MOVE اسپیکر وجود دارد؟

خیر.جواب منفی است!

در چه تاریخی MOVE عرضه می شود؟

این کنترلر در تاریخ 17 سپتامبر سال جاری عرضه خواهد شد.



سخن پایانی

بدون شک تجربه ی PS MOVE در بعضی جهات بالاتر از Wii خواهد بود؛اما در عین حال نمی توان منکر شباهت آنان با یکدیگر شد.از طرفی دیگر،پیش فروش عناوین کینکت نیز شروع شده و عرصه ی رقابت را بر روی MOVE تنگ تر از گذشته کرده است.باید دید آیا MOVE (با توجه به شباهت آن با Wii) می تواند به انداه ی رقیب خود فروش کند یا خیر.
نظرات 2 + ارسال نظر
alireza سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:13 ب.ظ http://negaresh88.blogfa.com

Salam Khoshhalam Khahin Kard Nazaretono Dar Morede Poste Avval Yani " Javanan Be Khatere Khodeshan Be Estadiyom Ha Miravand!"Ra Bedonam.Moafagiyat va Sarbolandiye Shoma 2Ste Aziz Ro Az Khodaye Khobam Khahanam.

mahmood سه‌شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:23 ب.ظ http://www.eiml.blogfa.com

salam
be soorate etfaghi va az google varede weblaget shodam
az inke dasti dar neveshtan dari kheyli khoshhalam
mikhastam ye lotfi bokoni va to weblage man ye nazar bezari
nazare shoma baram moheme
ehsas mikonam dar khosoose gahziyeye aghaye seda ebi va googoosh va in poste janjalie man harf haye ziadi dashte bashi
lotf kon nazareto be man elam kon
kheyli mamnoon az tavajohet

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد