Head2Head : Red Dead Redemption - بازی های جدید
X
تبلیغات
رایتل

بازی های جدید

تمامی بازی های جدید X360 و PS3 نقد آنها ،عکسهایشان ،....

Head2Head : Red Dead Redemption


Head
2Head : Red Dead Redemption




Publisher : Rock* Games

Developer : Rock* San Diego

Genre : Historic Action Adventure

Release Date : 18 May , 2010

ESRB : M

=========


اگر به تاریخ بازی سازی کمپانی بزرگ راکستار نگاهی بیندازید شاید عناوینی که یک شاهکار به حساب نیامده باشند اصلادیده نشوند و آنهایی که موفق نبوده اند نیز شاید به تعداد انگشتان دست باشد. همه ی شما با سری عنوان های GTA آشنایی دارید ، عنوانهایی که با عرضه شدن آنها انقلابی جدید در دنیای بازی سازی آغاز شد. حال نیز عنوان جدیدی که توسط راکستار سن دیگو ساخته شده ، به دست راکستار گیمز نشر و در تاریخ 18 می سال 2010 عرضه شد Red Dead Redemption نام دارد ، عنوانی که با عرضه ی آن بار دیگر شاهد شاهکاری بزرگ بودیم که بدون شک یکی از برترین عناوین سال 2010 در سبک اکشن محسوب میشود. شخصیت اصلی این عنوان مارستون نام دارد که در بسیاری از ماجراهایی که درون بازی اتفاق می افتد نقش اساسی دارد. حال ما قصد به شکافتن داستان این اَبَر عنوان نداریم. در این Head2Head میخواهیم نسخه ی PS3 و X360 عنوان Red Dead Redemption را با هم مقایسه کنیم و در آخر برنده ی نهایی این H2H را که قطعا در بین متنها متوجه میشوید را نیز اعلام خواهیم کرد.

Graphic : گرافیک بازی روی هم رفته گرافیک کاملا فوق العاده و قابل اطمینانی را تشکیل میدهد. چهره ی توماس ، شخصیت اصلی بازی نیز کمی دارای از دست دادگی بافت است ولی مکانهای دیگر همچون ساختمان ها و ... به وفور فوق العاده و با بافتهای نسبتا عالی ساخته شده اند. در این عنوان هیچگاه شاهد پایین آمدن سطح کیفیت پس از انجام چند مرحله از بازی نبودیم. ولی با این حال تفاوتهایی بین هر دو کنسول در قسمت گرافیک پیدا کردیم که حال نیز آنها را بازگو خواهیم کرد ؛ ما در یافتیم که در هر دو کنسول از تکسچرهای و مدل های خوبی استفاده شده است ، ولی نسخه ی X360 بازی دارای تفکیک پذیری بالاتری نسبت به نسخه ی PS3 است که این امر به کیفیت بازی کمی اضافه میکند. اگر چه تفکیک پذیری نسخه ی PS3 نسبت به X360 کمی دچار مشکل بود ولی با این حال در نسخه ی PS3 اجسام دور ، سایه ی اجسام و ساختمان ها و دود سیگار به خوبی کار شده بود که البته این امر نیز در نسخه ی X360 نیز به خوبی کار شده است و دست کمی نسبت به نسخه ی PS3 ندارد. همانطور که میدانید بازی با موتور گرافیکی RAGE که موتور گرافیکی انحصاری راکستار میباشد ساخته شده است ، شاید به خاطر همین است که در بازی شاهد تکسچر ها و صحنه های متفاوتی نسبت به نسخه های دیگر در سبک وسترن ، همچون COJ: BIB که ساخته ی شرکت TechLand است ، بودیم.

Performance : عنوان Red Dead Redemption با 30 فریم در ثانیه در هر دو کنسولِ PS3 و X360 قابل اجرا میباشد که این تعداد فریم در ثانیه امار خوبی برای این عنوان است. همچنین ما هیچگاه در صفحه ی نمایش شاهد Screen Tearing نبودیم و نرخ فریم نیز در بازی به صورت Time2Time کاهش پیدا میکرد که این امر نیز باعث بهتر اجرا شدن بازی و در نتیجه نمایش خوب آن در صفحه ی نمایش میشود که ما به وضوح در حین انجام بازی شاهد آن بودیم که به نظر میرسد این کاهش نرخ فریم نیز با هر دو کنسول سازگاری داشت. من اعتقاد دارم که نسخه ی X360 بازی بهتر و روان تر و بدون کمترین مشکلی قابل اجرا بود که شما با مطالعه ی تحلیل های زیر دلیل این اعتقاد را میفهمید. ما متوجه شدیم که سایه در مسافتهای دور در نسخه ی X360 کمی بهتر از نسخه ی PS3 ساخته شده بود ولی در نسخه PS3 سایه در مسافتهای نزدیک کمی بهتر از نسخه ی X360 کار شده بود که این دو نکته کاملا تضاد یکدیگر عمل میکنند. به نظر میرسید که رسم سایه در هر دو نسخه دچار مشکلاتی بود که نسخه ی X360 بازی کمی از این امر ساقط بود. در عکس زیر نیز کاملا سایه ی فوق العاده ی کشتی ، که در آب افتاده است نیز در نسخه ی X360 بازی دیده به خوبی دیده میشود میشود ، اما در نسخه ی PS3 بازی اصلا خوب کار نشده است ، این امر نشان میدهد نسخه ی X360 بازی به خوبی توانست اشیا و سایه ها را به نمایش بگذارد ولی در این امر نسخه ی PS3 خیلی موفق نبوده است. با استفاده از این صحبتها و دیدن تصاویر بازی ، در هر دو کنسول میتوان به فرق های اساسی که بین هر دو نسخه ی بازی وجود دارد پی برد. واضح است که نسخه ی X360 بازی در تمامی نکات این قسمت به نسخه ی PS3 بازی برتری دارد. البته تفاوتهای دیگری هم بین دو نسخه از بازی در شاخ برگ درختان و ... وجود دارد که این امر در بازی کاملا شبیه عنوان Operation FlashPoint: DR کار شده است که با مقایسه ی تصاویر هر دو بازی نیز به این امر پی خواهید برد. عده ای بر این باورند که کمپانی راکستار هیچ یک از بازی هایش را در نسخه ی PS3 خوب کار نمیکند و به خاطر همین عده ای از این کمپانی ناراحت شدند. در این قسمت نیز هر دو کنسول خوب عمل کردند ، اما کنسول X360 با وجود برتری های نسبی که در اکثر مواقع نسبت به نسخه ی PS3 بازی داشت باید برنده ی این قسمت اعلام شود ، هر چند در این قسمت نسخه ی PS3 بازی دارای مشکل های زیاد و کاملا مبتدی بود.

Loading : نسخه ی PS3 بازی با یک نصب چند دقیقه ای به خوبی قابل اجرا میباشد و همچنین بازی نیز دارای چند لودینگ تایم میباشد. برای همین نیز ما در پنج تست زمان بارگزاری هر نسخه را امتحان کرده ایم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که نسخه ی PS3 بازی دارای لودینگ تایم های کمتری نسبت به نسخه ی X360 بازی میباشد. این تفاوت ، تفاوتِ زیاد و قابل توجّهی میباشد که با نگاه کردن به تستهای زیر به خوبی آنرا حس خواهید کرد.

- زمان بارگزاری ثبت شده در تست اول: کنسول PS3 بطور میانگین : 18 ثانیه / کنسول X360 بطور میانگین: 22 ثانیه.
-
زمان بارگزاری ثبت شده در تست دوم: کنسول PS3 بطور میانگین : 18 ثانیه / کنسول X360 بطور میانگین: 24 ثانیه.
-
زمان بارگزاری ثبت شده در تست سوم: کنسول PS3 بطور میانگین : 21 ثانیه / کنسول X360 بطور میانگین: 25 ثانیه.
-
زمان بارگزاری ثبت شده در تست چهارم: کنسول PS3 بطور میانگین : 18.5 ثانیه / کنسول X360 بطور میانگین: 24 ثانیه.
-
زمان بارگزاری ثبت شده در تست پنجم : کنسول PS3 بطور میانگین : 20 ثانیه / کنسول X360 بطور میانگین: 24 ثانیه.

-
زمان بارگزاری ثبت شده در میانگین : کنسول PS3 به طور میانگین : 19.1 ثانیه / کنسول X360 به طور میانگین : 23.8 ثانیه.


همانطور که مشاهده کردید نسخه ی PS3 بازی با ثبت 19.1 ثانیه نسبت به نسخه ی X360 برتری دارد ، بنابراین برنده ی این قسمت را قطعا باید نسخه ی PS3 بازی اعلام کنیم.





در این عکس سایه کشتی در آب و سایه ی زیر سکوهای اسکله در نسخه ی X360 به خوبی دیده میشود




















































+ نتیجه ی نهایی +


خدمات وبلاگ نویسان